Jag längtar till Italien.

Sitter här och drömmer om tiden i Italien. Ser på bilder och då längtar jag tillbaka till detta land.
Den här bilden tog jag en kväll när vi satt vid Bolsenasjön och fikade. Vi hade ju underbara dagar som vi alltid brukar ha min vän och jag. Nu känner jag en längtan tillbaka till den tiden. Vi var där för ca 1 år sedan.
Idag är jag ju hemma i mitt hem och morgontankarna kommer då på mitt beroende jag idag sitter fast i (och jag tillåter mig sitta fast i detta helvete) som det är för mig här och nu. Nu talar jag om mitt nikotinberoende som för mig gör mig både orolig, rädd och fylld av skam. Eftersom jag vet att jag kan bli nikotinfri om jag slutar köpa cigg. Jag har verkligen fått konsekvenser i form av kol och varför fortsätter jag då kan jag undra. Jo för jag törs inte släppa detta beroende som för mig är en (vän) fast det egentligen är min värsta ovän som gör att min kol blir värre och värre. Jag var ju en gång i tiden nikotinfri i 7 år och fick för mig att jag skulle kunna röka bara 1 cigg men jag fastnade ju direkt. Och nu i dagsläget har jag slutat så många gånger och börjat igen . Och för varje cigg jag idag tänder så kommer både rädsla och oro för cancer och ändå fortsätter jag. Och går här varje dag med en rädsla för mitt nikotinberoende. Varför fortsätter jag då?? Det undrar jag så. Lever ju i en total förnekelse och gynnar svenska tobaksaktiebolaget gör jag ju dagligen för varje cigg som jag röker. Jag gör ju allt för att inte må bra.
Det känns också så skönt att få skriva ner det som rör sig i mitt huvud. Det är nu dags att ta tag i detta.
Det är grått och trist väder ute idag och jag vet inte riktigt vad jag ska göra dagen till ära. Nu har jag gått in i pensionsåldern och mina dagar styr jag själv. Ibland så vet jag inte vad som ska hända under dagen och vart jag ska ta vägen men det brukar alltid ordna sig. Är så tacksam för varje dag jag får slå upp mina blå ögon. Detta var nu dagen tankar. Ha en fin dag! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0