Fredstankar!

Sitter här hemma ensam och tänker på mitt "hjärtebarn" 1:a VärldsFreden och hur jag har en önskan om att få göra en konsert i det område jag bor. Har idag talat med en man som står för en teater här i förorten, om det finns någon chans att få sätta upp en konsert i den lokalen. Det skulle inte vara några problem alls bara att tiden funkar så att det inte är någon teater då. Jag berättade att vi inte är någon förening som har pengar absolut sa han då. Har i dagsläget haft 4 olika konserter 3 i Stockholm och en i Göteborg. Nu är blir det till att samla några som är intresserade av att medverka och artister som ställer upp gratis och det ser jag inte som något problem idag. Känner många som gärna vill vara med och spela på en konsert. Vi brukar då också ha en insamling till någon verksamhet som jobbar för fred och det kan ju vara nästan vad som helst. Och alla konserter vi har är alltid gratis inträde . Alla får lägga en slant när dom går hem. Finns så mycket bra föreningar för att människor ska komma på fötter eller gatubarnsverksamhet som ligger mig varmt om hjärtat. Och detta begrepp vill vi sen lämna över till nästa generationer så att dom kan bygga vidare för Freden idag är det en utopi men ingen av vet vad som kan hända om 100 år. Någonstans måste vi ju börja och så små frön för att freden ska bli starkare i världen. Det finns så otroligt mycket fred som det aldrig talas om. Vi får bara reda på krig och elände. Jag verkligen brinner för en fredligare värld. Har en dröm om att få flyga över där det pågår krig och bara släppa ner en massa hjärtan från ovan. Nu ska jag tänka vidare hur vi kan förmedla 1:a VärldsFreden till människorna vill att alla ska ta ordet i sin mun och känna på hur det smakar och vad för tankar som kommer till var och en. Vi har en FB sida med samma namn om du läser det här så kan du gå in på den sida .Önskar Er alla att Freden ska besöka ditt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback