Tankar på morgonen!

 
 
 
 
Go Morron denna nya dag!
 
Har nu varit vaken några timmar... Vaknade denna morgon med att hostan väckte mig...
Jag har fått en förkylning som inte vill ge med sig men det kommer en dag då den är
borta och gått sin väg från mina luftrör...
För jag tänker inte låta denna förkylning ta greppet om mej....
Så det är nu bara att stå ut och forstätta leva livet som om den inte ens fanns .......
Ber om att få bli befriad från hosta och förskylning... Och det kan jag göra på bästa sätt
genom att inte anstränga kroppen för mycket... Ta det lungt!
 
Harslagit mycket på mig själv genom att psykiskt tycka att jag inte dög som jag är skapt
men nu har jag ju accepterat att jag har både ADHD och inte kan ändra den diagnosen
och jag är ju inte min diagnos.... Det är ju bara ett konstaterade att jag har vissa svårigheter
och har haft det genom hela mitt liv som gjort saker och ting ohanterligt som jag inte tidigare
förstått och vetat att det är på vissa områden som jag har haft det svårt...
 
Jag har också i många år missbruka alkohol och droger.... Och är idag så tacksam för att
jag för 11 år och 11 månader och 6 dagar hittade till en 12-stegs behandling som jag kan både
se och förstå att det har rädda livet på mig... Är ju idag 62 år .... Och nästa hela mitt liv har jag
haft med droger eller alkohol att göra! Har så att säga självmedicinerat mig! Har ju gjort allt i min
makt för att stänga dom känslor som jag haft och inte kunnat lägga ord på..... Fick ju aldrig med mig
känslolivet hemmifrån... I barndomen talade vi aldrig om känlor dom bara fanns inom oss!
Så någon livskarta har jag aldrig haft.... Men den livskartan har jag genom 12-stegs programmet
fått med mig dom sista 11 åren genom livet....Och efter några möten så kom en så underbar känsla
till mig att det är ju det här jag sökt efter i 36 år.... Jag fick tårar i ögonen den gången! Det va ju exat
samma känsla jag fick då jag tog droger första gången... Förstod ju aldrig att jag skulle sitta fast i skiten
så länge då jag var ung... Det va ju då en kul och hipp grej för mig..... Men när jag idag blickar tillbaka
så kan stundtals känna en sorg och smärta över mitt liv... Men jag är också otroligt tacksam för att jag
har den erfarenhet som ingen kan läsa sig till.... Jag är idag en stark kvinna som också törs visa mig
svag..... Jag har fått börja om från börja och lära om på nytt! Jag växer en dag taget.....
Jag är lyckligt lottad som tog till mig detta program till 100%
Och mer kommer att visa sig.....
 
Ha en bra dag.... Du som läser detta....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0