Lilla tjejen...


Nya tankar!
 
http://youtu.be/dLImjV4gfK8


Alldeles färska för dagen!
Vaknade av att jag kände mig pigg utsövd… Fast jag legat hela natten med en rethosta som inte vill ge med sig och känner att jag fått en rejäl förkylning och
Detta gör att min träning får ligga på is…. Och det är ju bara att acceptera att det just nu är så här!
Och jag va ju till läkaren igår och tog en massa prover och även en lugnröntgen
För att kolla upp om jag ev. skulle ha fått lugninflammation men ingen läkare ringde mig! Fast jag tog och blodprover som skickats på analys! Och jag får ge mig till tåls till veckan som kommer proverna är iväg skickade….

Det va egentligen gårdagens tankar som kom till mig idag!
Så kan det ju också vara nu sitter jag här ensam framför min dator och känner både ett närvarande och lugn och min lilla vrå …..

Men nu har jag då åter fått nåden att få ta del av en ny dag! Och vad som händer under dagen vet jag inte i skrivandets stund men i kväll så ska jag på middag hos en av mina vänner!

Och jag känner mig ganska nöjd med mitt liv fast det stundtals går upp och ner men jag tror att det gör det för alla människor fast (vanliga ) människor kanske inte tänker så mycket på det eller kör bara vidare ändå… Jag kanske är lite extra känslig eftersom jag i så många år tidigare alltid stängt av det med alkohol/droger och nu dom sista 12 åren ej gjort det men det blir lättare och att hantera dessa känslor när jag tillämpar 12- stegen i mitt liv.. Och när det blir för svårt ber jag om hjälp idag och det va ju absolut inte enkelt i början… Jag som hela mitt liv sen barndomen alltid fått klara mig själv och aldrig fick med mig hemifrån att när det blir tufft och svårt i stället för att agera ut att be om hjälp! Fast det kan ju också vara så att jag inte förrän nu varit mogen att be om hjälp på grund av den tuffa uppväxt jag haft sen barndomen…
Jag är så tacksam idag att jag är nykter (närvarande i nuet) då det gäller mitt liv och mina känslor som är dom mest grundläggande i våra liv egentligen… Vi föds alla med känslor som vi styrs av i början av våra liv….
Det här med kärlek och tillit är dom största delarna i början av våra liv… Vi får tillit till att våra föräldrar vårdar oss ger oss mat… Och att få den kärlek som vi behöver då vi är riktigt små…
Och när vi sen växer upp så talas det oftast inte om känslor i många hem..
Och det gör att många av oss då tappar bort vårt känslolov och som gör att livet blir ohanterligt i många delar…
Jag valde att stänga av med alkohol/droger som jag inte förstod då jag började att det handlade om att jag inte kunde hantera mina känslor…
Jag har hela tiden varit styrd av rädslor som gjort mig både tuff och hård person och inte ville jag heller lyssna på erfarna människor jag visste alltid bäst…
Jag va en envis liten flicka från början men med åren har jag böjt på naken och bett om hjälp och vägledning… Hur lever men egentligen för att kunna ta del i sitt eget liv utan ta till bedövningsmedel det visst jag ju inte när jag lämnad det gamla livet bakom mig….
Fattade ju ingenting i början men eftersom tiden gick och jag tog inte till någon form av bedövningsmedel växte inombord… Och i och med det jag också personligen!
Jag är inte idag någon tonåring inombord jag är en vuxen kvinna som kan ta hand om hela mitt känsloliv och förstår att jag inte är något barn längre… Fast dom känslorna kommer upp idag…..

Ja nu så får jag vila lite från mina tankar:
Bara För Idag!

Lilla /stora Bloggbiggan










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0