Jag är tillbaka igen!

Hejsan mina vänner!
Är nu tillbaka här efter lite uppehåll! Livet går vidare och jag med livet..
Har nu varit akriv på Facebook en längre tid men känner att jag åter igen vill skriva av mig mer än vad jag vill göra på Facebook!
Just nu så är det en nedförsbacke men jag gör trots detta allt som jag föresatt mig även fast motståndet är aktuellt dag efter dag... Och måendet är inte alls som jag önskar och vill att det ska vara... Men jag klamrar mig fast vid livet på livets villkor!
Det går en dag i taget och stundtals så tar jag en timme i taget! Helst av allt vill jag fly från hela livet! Det känns som om allt går emot mig.. Men jag vet att det inte är så alls... Det är en känsla som jag känner igen... Och det här med att duga som människa kanske inte alltid är så enkel känsla när den är negativ inom mig! Jag vet att det är min egen känsla som säger så till mig... Nu gäller det bara att stå ut och acceptera att just nu är det så.... Vet också att det går över en dag!
Och det här med flykt har jag ju tidigare gjort under 36 år och har varit fri den flykten nu i snart 12 år... Droger och alkohol är inte längre någon lösning för mig.... Nu är det bara att ta sig igenom detta som ger sig till känna stundtals, ibland dagar, och det kan till och med handla om veckor... Men det finns en dag en väg ur denna "icke duga känsla"..... Ja nu så fick jag uttrycka några ord som jag inte längre behöver bära tyst inom mig... Jag vet att jag duger precis som jag är... Men den lilla känslan kommer då och då! Tyvärr så kan jag inte döda den utan bara acceptera att den finns.... En vanlig dag i Birgitta liv... Nov 2012

Kommentarer
Postat av: Ängelmakerskan(Mim)

Du är jättefin på bilden,Birgitta ,tycker Mim.

Nu har jag just läst din blogg.Du är en jätteduktig skrivare.Formelerar dig sååå bra!Kommer så väl ihåg dina jular efter att du berättat om dem på Brommadialogen.Titta på nån vacker bild när de dystra tankarna närmar sig Ibland kan det hjälpa. Kramiz från Mim

Svar: Tack så mycket Mim! Kram
Jag vill sprida värme och kärlek.

2012-11-06 @ 15:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0