En dag i Nov!

Livets på livets villkor!

Nu är det bara att möta upp allt som jag tidigare
Har försökt trycka ner med cigaretterna en dag
I taget…

Det är så mycket känslor och framförallt rädslor och skräckupplevelser som ger sig
Till känna helt plötsligt bara…. Och jag har helt
Plötsligt bara ramlat ner och placerat mig som ett offer! (det har ju varit synd om mig) Ja så var det när jag var barn!
Idag är jag ju vuxen och bör skilja på då och nu!
Ibland har jag blandat ihop detta..
Nu har jag bett om hjälp så att jag inte projicerar
Min barndom på andra människor beteende ……

Jag bör så att säga lära mig att ta hand om den lilla svikna flicka som kommer upp lite då och
Då…
Och jag som trodde att jag lärt mig leva livet på livets villkor under dessa 11år jag varit fri
Från bedövningsmedel,…

Men jag förstår också nu att det handlar om att växa en dag i taget och komma till olika insikter och förstå att det bara är jag som kan förändra mig..
Jag kan aldrig förändra någon anna!

Ja bara den tanken om jag har då makten över mitt liv känslomässigt… Jag har också fått ett förstånd som jag bör använda mig av mer än vad jag gjort den senaste tiden på vissa plan!

Jag är nu på väg in i insikterna och förändringarnas tid……

Mina tankar för dagen!

<3 Birgitta en själsligen växande människa<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0