En dag i livet!










Livéts tankar för dagen….

Så fick jag då åter igen en dag förvalta som för mig inte är en självklarhet med tanke på hur jag skadat mig själv och andra under livets alla år som gått!
Känner att sån tacksamhet till livet igen!
Jag skrev ju att jag har varit nere i ett mörkt hål… Där mina känslor från barndomen kommit till mig som jag som barn stängde av….
Och vissa stunder så har jag placerat mig i en offerroll som inte är så bra för mig… Men det kanske har varit nyttigt att vara där en liten stund (för det är ju ingen annan som tycker synd om mig) Det gäller bara att inte fastna i den offerkoftan… Nu så har jag bett och hjälp att reda ut det som är gammalt och det som är idag.. Jag har haft en förmåga att blanda ihop dagens händelser med händelser
Som skedde då jag var barn…
Det är så mycket jag idag känner igen hos min egen familj som fanns med mig i barndomen…
Nu handlare det ju bara om att jag behöver ta hand om mina känslor som är mina och inte projicera det på andra förstå att det är mig det handlar om…
Och det är skönt att jag idag vet vad verktygen finns och inte behöver må dåligt i onödan…
Jag va i kyrkan i går och talade med en kvinna som tidigare varit min själavårdare och nu åter igen har jag tagit upp kontakten med henne för att få hjälp med att skilja på mitt och andras…. Det är så underbart att få ta del av livets goda och få växa som människa en dag i taget!

Detta får vara mina egna tankar för dag!
Lilla Bloggbiggan!


Här kommer en text som Hjalmar Söderberg skrivit!

Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå avskydd och fruktad.
Man vill inviga människan någon slags känsla.

Själen ryser för tommrummet och vill ha kontroll till varje pris som helst.
Till vilken pris som helst?
Gåtfullt? Nej

Den som svikits gång på gång söker nya vägar för att få bli bekräftad.
Prestation-högmod-beundrad-rebell-föraktad-avskydd-älskad.

Vår rädsla för andligheten kan vara stor, samtidigit som vi längtar efter den.
Attt möta en anna människa, att verkligen mötas, att höra någon berätta att möta någon annans blick, att ge och ta emot smekning, allt detta innebär att vi påverkas och berörs och däri ligger möjligheterna eller riskerna att förändras.

Att leva andligt innebär att vara närvarande och i förbindelse med livet.
Och liv innebär hela tiden förändringar!

Mycket tänkvärda ord!

Kommentarer
Postat av: Tinka

Gittan!
jag tycker du är fantastisk som tagit dej ut i livet och dessutom orkar sprida så mkt omtanke och kärlek...trots!

Kan förstå det där med barndomen, jag har oxå en tung ryggsäck som tynger ner mig med jämna mellanrum.. mitt största problem är att jag ska vara så stark och "rädda hela världen" men glömmer mej själv. Har oxå en(proffs)samtalspartner som tar mig till rätt ände av tillvaron när jag har svårt att resa mig...kramar om //Tinka

Svar: Tack kära Tinka för dina värmande ord.... Kram <3
Jag vill sprida värme och kärlek.

2012-11-09 @ 12:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0