En blomma för mig och dig!

2012-11-07..

Hejsan!

Denna dag vaknade jag av att hostan väckte mig!
En solig dag kunde jag efter någon timma upptäcka!
Nu har glädjen och tacksamheten gripit tag i mig igen och jag känner mig nöjd!
Det har varit några mörka dagar när jag varit inne i min egen destruktiva värld
En värld jag inte vill vara i men troligtvis behöver få känna på ….
Att gå omkring och vara lycklig och glad alltid kanske inte är så normalt i alla fall
Inte för mig!

Och har också för ett antal veckor sedan gått igenom en ADHD utredning som jag
Länge misstänkt att jag lider av…. Och resultatet visade att mina misstankar stämde
Jag har den diagnosen… Å jag har varit tydlig och klar med att jag inte gjorde denna utredning för att hitta den lättare och enklare väg… (för mig) Jag har ju varit nykter och drogfri i snart 12 år och det utan mediciner…
Så jag har nu fått ett arbetsträningsminnesprogram som jag stundtals varit så arg och förbannad på och jag har trott att jag inte hängt med… Å det jobbigaste har nu varit att det är en på mottagningen där jag gick min utredning och följt mig under
Mina träningstunder här på datorn… Och jag har ju inbillat mig att detta är någon
Form av intelligenstest men det har ju bara varit vad jag känt det som..
Va hos min behandlare i går och hon berättade att jag gör framsteg varje dag och att det bara är 20% av dom som gör detta som fortsätter… Och då sa jag till henne
Att detta taggar mig verkligen att fortsätta jobba med detta program!

Ja så kan det ju också vara då jag försöker förminska mig själv…. Nu är jag tillbaka till verkligenheten och jag duger precis som jag är här och nu och i framtiden…

Ha en bra dag….

Mina tankar för dagen…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0