Bönens kraft!

GoMorron!

Så fick jag åter vakna till en ny dag.. Å nu är det bönens kraft som tillämpas..
Har en vän som ligger nyopererad på sjulkhus... Ber för honom och familjen om att allt ska bli återställt igen!

Och jag själv känner mig både tom och lessen har ju lämnat min trogne vän jag haft i ca 5 år i mitt liv... Ciggaretterna!
Och kan idag både se och förstå hur jag försökt genom tobaken trycka ner känslor som kommer upp från barndomen. Jag har inte tidigare vågat känna dom eller velat!

Men jag nådde ju en botten i lördags och trodde att nu är det klippt för dig Birgitta! Vad det någon röst som sa mig! Jag trodde att jag skulle dö av smärtan och rädslan som helt plötsligt bara fanns där... Rädd och skrämd tog jag mig till ett möte och berättade hur det kändes inom mig!
Och efter det kändes det som om någonting förvann ur min kropp och mina tankar!
Förstod efter ett tag att det var ju skräckupplevelser och rädslor jag hade som barn som helt plötsligt bara fanns där... Utan förvarning!
Och jag lovar det va inte kul! Fy så jobbigt det stundtals kan vara att växa inombord... Och det är säker många fler känslor som ligger under locket hos mig... Men psyket är ju så funtat att jag får inte mer än vad jag idag orkar med....
Nu så har jag varit rökfri 4:e dagen och jag ska nu lägga focus på att inte börja eller köpa cigg eller tigga en cigg... Tanken finns ju där hela tiden fast jag vill inte mer har dom tankarn på att dö i cancer som jag hela tiden tänkt på då jag rökt varje cigg nästan!
Varje cigg har varit en rädsla för mig! Och tanken på cancer har hela tiden legat på mina lungor!
Nu så slipper jag det... Fast jag saknar ändå!

Nu så får jag ta en dag i taget!
Det viktigaste först nu...
Drogfri/alkholfri/rökfri....

Ha en bra dag!
Jag är stolt över mig själv...
Bloggen! Biggan! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0