Vardagen....




                                                Hejsan ni som läser min blogg.....


                                     Nu är jag tillbaka till vardagen igen har nu släppt
                                     min oro och min sorg, smärta, rädslorna, ensamheten
                                     och övergivenheten.

                                     Idag så har jag gått igenom en ny operation....
                                     Nu sitter det titanskruvar både uppe och nere i
                                     munnen och det har varit en långdragen process
                                     med titantänderna....

                                     Har i 5 års tid kämpat för att nå där jag idag är...
                                     Nu är det en läkningsprocess kvar sen så ska också
                                     tänderna på plats...
                                     Har inte haft ekonomi för detta heller och som tur är
                                     så har jag sökt fonder och fick hjälp med detta och 
                                     det kommer att täcka både över och underkäken...
                                     Är så tacksam för att det har gått så bra... 
                            
                                     Har tid hos tandläkaren som skall göra mina nya tänder
                                     den 30 sept...
                                     Stygnen ska jag ta bort den 23 sept... Då kan åter igen få
                                     in proteserna jag idag har och har haft i nästan 10 år..

                                     Och varje gång som jag har varit hos käkcentrum så har
                                     mina konsekvenser kommit till mig...
                                     Jag har ju knarkat bort mina tänder..
                                     Och det gör så ont att inse detta hur jag har misskött                       
                                     utseende och mina tänder....

                                     Det är ju inte bara tänder jag missköt...
                                     Blir påmind då jag alltid ska ta blodprover när jag ska besöka
                                     läkaren eller vårdcentralen...
                                     Mina armar är ju också så totalt sönderstuckna och det finns
                                     inga vener att ta prover i längre... Fula ärr har jag också...
                                     Får panik varje gång det är tal om blodprover....
                                     På fingret går det bra men inte på armarna...
                                     Dom får numera ta proverna på fötterna....

                                     Jag har äntligen accepterat att det är så här idag....

                                     Jag får leva med många konsekvenser idag...
                                     Men det tar inte upp min tid längre...
                                     
                                     Är så tacksam för det jag idag har och det är helt underbart att
                                     få ta del av livet på livets villkor...
                                     Med allt vad det kan innebära....`

                                     Avslutar med att säga att jag tackar för allt jag idag har.....

 

                                    "bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0