Nya Sverige.....

  


                                                       Hejsan....

                      Idag gick med tunga steg mot "Kulturhuset" för att läsa några
                      av mina dikter jag skrivit under åren som gått sen jag fann
                      mig själv och mitt liv...

                      Läste också en dikt jag skrev då jag befann mig på en sjukavdelnig
                      på "Kronobegshäktet" i Stockholm från 1994....
                      Kommer så väl hur rädd jag var på den tiden...
                      Jag skriver ner den så ni får en möjlighet att förstå hur rädd jag
                      Var då jag skrev den....

                                           Sant eller osant?

                                 Sitter här ensam i min cell
                                 och jag hör ett och annat
                                 var eviga kväll.

                                 Det hörs ibland ett skrik
                                 från en kvinna ibland
                                 ett mansskrik,
                                 som snabbt tystas ned
                                 sen hörs det en massa
                                 steg........

                                 Detta skrämmer mig...

                                 Jag tror
                                 att de misshandlar människor
                                 av samma sort
                                 som jag.

                                 Jag misstänker
                                 att våldtäkt förekommer..

                                 Jag är övertygad om
                                 att det är yrkesfolk
                                 som utför dessa grymheter.
                                 Utan att kriminalvården vet.

                                 Sant eller osant?
                                 
                                 Hoppas innerligt 
                                 att jag har fel...
                                                                Birgitta Johnsson...

                  Den här dikten finns och många fler från fångar i "Pockettidningen R"
                   
                  I statens blommiga nattlinne... Dikterna är sammanställda av Barbro Printz...



                                    Fick också ihop en dikt för dagen....


                                                        SORGEN......

                                             Går med tunga steg....
                                             Humöret är bara ner
                                             Vad händer med oss i
                                             Sverige...

                                             Hur kommer det att bli????
                                             Vill vi verkligen ha det så
                                             här????

                                             Sverigedemokraterna i
                                             riksdagen....

                                             Det känns som om mitt
                                             hjärta håller på att bli
                                             svart..

                                             Och jag blir alldeles matt...

                                             Sorgens dag..
                                             uch och fy..
                                             Jag tror jag vill spy...
                                             Och helst av allt vill jag
                                             fly...
      
                                             Sorgligt men sant....
                                                                                      "Bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0