Ny morgon i världen....

     



                               
NEW WORLD IN THE MORNING
www.youtube.com
New World In The Morning Performed by Roger Whittaker Words and Music by Roger Whittaker


                                              God förmiddag....

                          Jag vaknade och känner att jag går emot det jag egentligen inte vill
                          fortsätter med mitt rökande fast jag vet att det inte är bra med dom
                          nya skruvarna i munnen....

                          Jag håller också på att läsa boken "Äntligen icke rökare" och för varje
                          cigarett jag tänder får jag dåligt samvete ändå fortsätter jag...
                          Nu undrar du kanske varför jag fortsätter (det gör ju jag med)..
                          Går dagligen runt med dåligt samvete och skäms för det jag gör...

                          Håller helt enkelt på att nå min botten så det gäller cigaretterna...
                          Kommer så väl ihåg hur det var för ca 10 år sedan när jag slutade med
                          drogena och alkoholen....
                          Jag känner att jag nu är det hög tid att lägga ner och stå ut med suget
                          några dagar...

                          Det är konstigt hur jag kan gå emot mina egen vilja....
                          Sitter verkligen fast i detta beroende som det för mig är....

                          Och som det står i boken att det som är bra för mig gör jag inte...
                          Sitter fast i ett beroende som jag måste slita mig loss ifrån och kämpa
                          några dagar och stå ut med suget...
                          Börja tänka och förstå att jag slipper skämmas och må dåligt om jag 
                          släpper detta helt och hållet framöver....

                          Jag som var fri från cigaretterna i flera år tidagare men börja igen och
                          denna gång så har det varit så svårt att ta ett beslut och sen hålla det..
                          Har nu hållt på 2 år och tänkt sluta men det har inte hållt...

                          Skriver nu om detta för att jag en dag ska ta ett beslut och gå till handling
                          och sen stå ut med suget och tillåta mig bli arg och irreterad i början..
                          Acceptera att övergivenhetskänslan och ensamheten komma och förstå
                          att det är ciggen jag kommer att sakna och inget annat....

                                                 Lite tankar för dagen..... "Bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0