Hos mig är.....

  
                          

                                            Hos mig är
det känslor som ibland
rör till det..
.........Men hos mig finns
ocksåHos mig är
det känslor som ibland
rör till det..
.........Men hos mig finns
också
förstånd att förstå
att dom inte ska få styra
mig..
Hos mig är känslorna levande
Hos mig finns det hopp...
Hos mig är lyckan välkommen..
Hos mig är livet

På dig finns en tanke..
Ha en fin dag.....

förstånd att förstå
att dom inte ska få styra
mig..
Hos mig är känslorna levande
Hos mig finns det hopp...
Hos mig är lyckan välkommen..
Hos mig är livet

På dig finns en tanke..
Ha en fin dag.....

                                                           Detta skrev jag på min status på facebook
                                                           igår....
                                                           Den tanken kom till mig efter att jag fick reda
                                                           på att i det samiska språket finns inget ord för
                                                           ägande...
                                                           Det samiska folket säger "Hos mig är" och det
                                                           gillade jag verkligen...

                                                           Vi här i Sverige säger ju ofta att "vi äger"'
                                                           så är det ju egentligen inte....
                                                           Vi äger ju egentligen ingenting...
                                                           Vi har oftats allt till lån....
                                                           Vi föds nakna och dör tomma...
                                                  
                                                           Det vi samlar under livet får vi aldrig
                                                           med oss....
                                                           "Svepningen har inga fickor" det sa alltid
                                                           min faster..
                                                           Det är vackra och tänkvärda ord som jag
                                                           bär med mig dagligen....

                                                           "Bloggbiggan" tankar för dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0