Fortsättning från igår....

    
   Dagens tanke...
  
    

Inre slaveri!!
Sitter fast i cigarettersnas
getto...
Att inte kunna (vilja) sluta...
Att inte förstå att jag är en beroende
Dom allra flesta säger att.....
det är bara att sluta....
Jo visst..... 
jag vet även det..  
Är också fullt medveten om att
det är farligt.....

Sitter fast ändå...
jag vill sluta..
men förmår inte eller vill jag inte?????
trots alla hjälpmedel....
 (som egentligen förlänger lidanandet)
känner mig inte strark nog....
viljan finns..... 
men beroendet är starkare

 
Att få en förståelse hur lurad och manipulerad
jag är av tobaksaktiebolaget
och gifterna som lever i varje bloss jag tar...
Hur köpt är inte jag....
av..... TOBAKSAKTIEBOLAGET.....   
 
Idag så tar jag ett nytt beslut 
Jag vill varken vara lurad eller manipulerad
eller köpt av TOBAKSAKTIEBOLAGET...
en dag i taget....
Jag vill inte bli sjuk
eller få en dålig ekonomi..
Jag vill få tillbaka smaken
lukten orken och viljan..
att få känna mig helt FRI.....

Jag är köpt av "TOBAKSAKTIEBOLAGET"
och bryter nu kontakten med dom...
Bara för idag


Tankar för dagen "Bloggbiggan"                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0