En vanlig dag....




                                             En vanlig dag....

                        Jag har nu idag varit på käkcentrum på Sös...
                        och jag har fått tillbaka mina "löständer" i
                        underkäken efter har varit utan dom i två veckor..

                        De känns som om dom nu bara ligger på tandköttet
                        och under så sitter det skruvar..
                        I överkäken känns det helt okej jag behöver där inget
                        klister längre...

                        Ja så nu är jag tillbaka till mitt utseende jag haft dom
                        senast 10 åren...
                        Och jag har nu fått massor av nya tider för det skall nu
                        både göras nya tänder samt så ska tandläkaren "min"
                        öppna upp för att sätta in skruvar i munnen så att dom
                        nya tänderna kan fästas..
                        Ja det är en liten bit kvar innan allt är klart...

                        Å idag när jag sitter hos tandläkaren som ska göra mina
                        tänder kommer "min" Peter in och säger.

                        Hej jag kommer bara in för att titta... Jag skrattar å säger
                        jasså du kommer bara in ...för att titta in i munnen på mig...
                        Han skrattar då också...
                        Och det skapas en fin stämmning..

                        Men det visste jag ju att det inte bara ville titta in..
                        utan han ville titta i munnen för att se att allt gått
                        åt rätt håll....
                       
                        Peter är ju den tandläkaren som gjort och kommer att göra
                        den sista delen av operationen...
                        Han är alltid en sån positiv människa och har nära till skrattet
                        precis som jag...
     
                        Det kom en tanke till mig idag att Peter är en människa som 
                        är en tillfällig gäst i mitt liv...
                        Och en dag så kommer han inte att finnas i mitt liv längre tyvärr..
                        Jag verkligen gillar honom som person...

                        Men så är det många gånger i våra liv en människa kommer 
                        in i våra liv för att sen försvinna... 
                        Och en del människor sätter sina spår.. Peter är en sån person...

                        Mina tankar för dagen....

                        "Bloggbiggan"                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0