10 års jubileum....



                                                  Flytten tillbaka....


                       För idag är det precis 10 år sedan jag lämnade Farsta 
                       och flyttade ifrån mitt "getto" som jag hade då...

                       Blir så berörd till tårar när jag tänker tillbaka hur dåligt
                       jag mådde den dagen som flytten va...
                       Jag hade då en inre kaos i mitt liv och runt omkring mig..
                       Proppade mig full av droger/alkohol för att orka leva vidare
                       men min kropp skrek på hjälp den ville inte ha skiten..
                       Men min besatthet och min hjärna sa då visst att jag skulle
                       fortsätta....
 
                       Min kropp plågades varje gång som jag dövade allt med drogerna
                       å alkoholen...

                       Jag kunde inte för egen hand sluta jag var så fast i skiten..
                       Jag plågade mig själv gång på gång...
                       Jag tycket inte att jag var en värdig människa och jag visste heller
                       inte hur jag skulle sluta med skiten...
                       Jag kunde ju bara detta... köpa knark och knarka...

                       Och nu när jag tänker tillbaka hur det var då jag flyttade hit så glömmer
                       jag aldrig hur det såg ut då..
                       Filmen spelas upp gång på gång...

                       Jag vill aldrig ha tillbaka det hade då...

                       Känner en sån stor tacksamhet till det liv jag idag har..
                       Lever varje dag som om det vore den sista...  
                       Lever också på livet egna villkor med allt vad det kan innebära
                       glädje, sorg, smärta, hopp..
                       och en stor tacksamhet...

                       Jag har ett helt nytt liv en dag i taget.. lever här och nu....


                       "Bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0