Olika roller....



                                                         Rollerna i mitt LIV...


                                 Ibland så känns det så svårt att nå upp till alla olika
                                 roller jag har i mitt liv...
 
                                 Ena dagen så finns jag som ett stöd för andra kvinnor..
                                 Andra dagen så ska jag helt plötsligt vara en stödjade
                                 mamma.. (som kanske inte behöver ge tips och råd) utan
                                 bara finnas till...
 
                                 Och så en dag är jag en elev i skolan som bara ska lära
                                 mig och ta emot kunskap..
                                 För att senare på kvällen vara en närvarande mormor
                                 som bjuder på middag och bara ska vara där...
                                 (utan tips och råd) som kan bli så fel..
                                 Ibland så måste jag som  mormor stoppa bomullen i munnen
                                 och ta bort bomullen från öronen...
                                 Att bara få finnas till som mormor är för mig en svårt uppgift...
   
                                 För att sen en annan dag få vara en vän till en annan vän...
                                 Sen så ska jag också samtidigt vara en bra syrran till mina syskon..

                                 Ibland så känns det bara förvirrande och iträda alla olika roller
                                 och när jag inte ens har balans på mitt eget liv och inte vet vad
                                 som är nu eller vad som kommer från barndomen kan det blir så
                                 svårt att hålla isär alla begrepp...

                                 Ibland så blir allt så förvirrande och känslorna bara poppar upp
                                 inom mig...
                                 Känslorna berätta ju aldrig varför dom kommer och vad dom är bra
                                 för...
                                 Men förståndsmässigt så kan jag förstå att det är saker som jag behöver 
                                 bearbeta fast det för stunden bara känns så oerhört förvirrande .. 

                                 Idag så kan jag både se och förstå att mitt förstånd har jag alltid med mig 
                                 jag behöver inte stänga av det som kommer upp..
                                 Fast jag många gånger hade önskat att jag bara kunde trycka på en knapp 
                                 så försvinner allt det jobbiga...
                                 Men jag står ut varje smärta som kommer och gråter när jag 
                                 så behöver....

                                 Tack gode Gud att jag har fått mitt förstånd tillbaka...
                                  

                                 "Bloggbiggan"                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0