En solskensdag på väg....

                                         En solskensdag...

                                Denna fösta dag på denna vecka så vaknade jag i min säng 
                                och såg att solen skiner på himmlen..
                                Ett leende kommer fram på mina läppar och jag känner en 
                                ro inombords...
                                Min första tanke idag va inte på ciggen, denna dag så tänkte
                                först och främst på frukost och att jag ska duscha nu på
                                förmiddagen...
                                
                                Pratade i går med min dotter och igår var hennes första rökfria
                                dag och hon sa att hon kände en sån lättnad över att slippa röka..
                                Och kände va lustigt att hon också bestämt sig nästan samtidigt
                                som sin mamma....

                                Och min fösta tanke brukar ju alltid på morgonen vara en kopp
                                kaffe och en cigg...
                                Äntligen så känner jag mig bara för idag befriad...
                                
                                Nu börjar jag med en dag i taget...
                                Denna dag ska jag inte röka vad som än händer...
                                Skulle inte det hjälpa så får jag ta en timme i taget
                                Bara för denna timme ska jag inte röka vad som än
                                händer...

                                Får nu tillämpa 12-stegs programmet på ciggen...
                                Jag är så glad för att jag äntligen nått min botten då det gäller
                                cigaretterna...
                                Mådde så dåligt i går var både rädd och arg på att jag rökte fast jag
                                inte ville...
                                Jag bara grät och var så lessen och nere..
                                Ville bra bli inlagd på någon form av avgiftning /inlåst så att jag inte
                                kunde köpa cig någe mer...

                                Precis så som det va då jag slutade med drogerna då var jag tvungen
                                att lägga in mig på sjukhus för att jag inte klarade av att lägga
                                ner drogerna annars...
                                Men förstår att jag inte behöver lägga in min någonstans idag för
                                jag har ju ett förstånd att jag inte behöver röka alls idag...

                                Mina tankar för idag....

                                    "Bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0