En helt vanlig dag på tunnelbanan....



                                              Tunnelbanan!

                                     Sitter på tunnelbanan
                                     en helt vanlig dag...

                                     Drömmer mig bort
                                     sitter tittar ut
                                     tanken som kommer
                                     till mig..
                                  
                                     Åh vad vackert allt är
                                     träden..
 
                                     med alla dessa vackra
                                     blad och löv

                                     i dess olika färger
                                     både röda och gulnade
                                     en del fortfarande
                                     gröna....
            
                                     Många faller av 
                                     hamnar på marken...

                                     Det är höst.....

                                     Plötsligt så vaknar 
                                     jag upp...

                                     Av en röst som säger:

                                     Brommaplan
                                     avstigning för trafikanter
                                     med buss till Ekerö..
                                     
                                     Rösten säger också:

                                     Tänk på avstånd
                                     mellan vagn och 
                                     pattform...

                                     Jag blir plötsligt
                                     närvarande...

                                     Tänker att det är
                                     här som jag ska
                                     gå av....
 
                                     Jag stiger av tunnelbanan..

                                     Jag är framme...
                                     
                                     Resan från stan
                                     är nu slut....                                      
                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0