Snart i mål.....



                                              Underbar resa jag varit på....

                               Håller på att få in titantänder i munnen 
                               och den resan är nu snart över, gick igenom
                               den sista operationen i måndags...
                               Nu sitter alla skruvarna på plats i munnen..
                               Det har varit en långdragen process med flera
                               operationer...
                               Denna resa började med en önskan för 8 år sedan
                               då jag drog ut alla mina tänder efter ett långvarit
                               missbruk...
                               Tänderna jag hade var helt förstörda efter missbruket...
                               
                               När jag så fick in mina löständer kändes det som om jag
                               fick in två långtradare i munnen...
                               Fick lära mig att tugga om på nytt....
                               Tandläkaren sa att jag skulle tänka som om jag hade två
                               ärtor på var sin sida i munnen när jag skulle tugga...
                               Gjorde det som jag blev tillsagd...
                               Det tog sin tid att lära om....
                               Med tiden så förändrades jag i munnen och tänderna fick
                               jag göra om lite då och då...
                               Kunde aldrig tugga ett äpple och hårt bröd etc etc.. ute på stan
                               utan att ha en kniv med mig eller bryta sönder brödet....

                               Nu snart så kommer jag slippa detta...
                               Min största önskan idag är en eltandborste och att få tugga ett
                               äpple på tunnelbanan eller på stan utan kniv...
                               Nästa vecka så kommer mina nya tänder att göras...
                               Och jag känner mig som en lyckligt lottad människa som fått
                               denna dröm att bli verklighet...
                               
                               Jag kommer att berätta vidare hur det kommer att kännas för
                               mig när dom nya tänderna sitter på plats....
   
                                             "Bloggbiggan" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0