Så underbart.....

   

                                                         Besöken på fängelset!

                                Vi är tre kvinnor som varje vecka besöker "Färingsöanstalen"
                                en slutet fängelse för kvinnor som ligger utanför Sthlm ute på
                                Ekerö....
                                Vi kallar oss "CaMaBi"  förkortning på Carola, Marie,Birgitta...
                                Vi brukar ha grupper för kvinnorna där vi talar om..
                                1. Etik, Moral
                                2. Relationer
                                3. Själavård  ( våra tankar och mående)
                                4. Drömmar och visioner
                                Vi tre är kvinnor som idag har känt varandra i över 10 år
                                och vi kommer in med Tro, hopp, kärlek...
                                Vi går runt på varje avdelning och talar med olika kvinnor
                                och allt är frivilligt... 
                                Vi tycker att detta är en sån nåd att få göra detta för dessa
                                utsatta människor....
  
                                Vi brukar alltid få så goda samtal med dom kvinnor som vill vara
                                med på dessa grupper....
                                Och det känns så uppskattat av både kvinnorna och personalen 
                                och för oss själva...
                                Vi känner alla att detta är så betydelsefullt att få göra....

                                Jag själv har ju suttit på denna anstalt för xx antal år sedan och då
                                fanns det inte såna här grupper....
                                
                                Igår när vi var där så kom ett antal nya kvinnor med i vår grupp och
                                vi fick ett så fint samtal om Etik, Moral....
                                
                                Jag personligen känner att jag fått ett nåd att få komma in från ett
                                annat håll idag...
                                Går in den rätta vägen och jag kan gå därifrån när jag vill..
                                Jag behöver inte bli inlåst eller skriva en anhållan om jag skulle vilja
                                besöka läkare, tandläkare.. Lägga in om en permison.... etc. etc..

                                Jag är fri att komma och när jag vill...
                                Behöver inte skriva ansökan/anhållan om det jag önskar...
                                Det är verkligen en nåd för mig.....
                                Är så tacksam och glad för att jag lämnat det livet bakom mig blir varje
                                gång så påmind om vilken helvete att sitta inlåst på en kvinnoanstalt
                                för kvinnorna har det mycket sämre än på dom manliga fängelserna...
                                Det vet jag idag för jag har även besökt manliga anstalter....
                            
                                 JAG ÄR IDAG EB FRI KVINNA... slipper sitta inlåst....

                                                  "Bloggbiggan"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0