Nya upplevelser....

   

                                                Upplevelserna....

                              Jag får vara med om så mycket här och nu...
                              Igår så var jag i Huddingen på folkets hus
                              och lyssnade på visor och Jazz... Och i pausen
                              fick jag och en annan kvinna läsa ur en bok som
                              heter "I statens blommiga nattlinne" Poketingens R
                              bok...Dikter som fångar har skrivit..
                              Det är en bok som är gjord av Barbro Printz...
                              Å jag har en dikt i denna bok....
                        
                              Jag fick läsa ur den min egen dikt och jag läste
                              också nya dikter som jag skrivit...
                              Å jag fick sån feedback så att det taggar mig att
                              forstätta både skriva och läsa upp det jag skrivit..

                              Det känns verkligen som om jag hitta det som jag
                              vill göra och kan....
                              Och det största av allt att jag gillar att få dela med 
                              mig också....

                              Delar med mig av en dikt jag skrev igår innan jag 
                              åkte till Huddinge.....


                                                     Ensamheten!

                              Kommer till mig lite då 
                              och då....

                              Ibland så går den sin
                              väg....

                              Men idag stannade den 
                              kvar...
                              Och då blir den
                              så tydlig inom mig...

                              Känner jag efter för mycket???

                              Håller jag på att växa
                              inombord???
                              Behöver jag acceptera
                              att det är så nu????

                              Hitta på någonting
                              för mig själv???
                              Ta en promenad
                              ringa en vän???

                              Ensamheten kommer och går
                              Den är ibland så svår
                              att förstå
                              Jag vill helst vara två...
                              En man och jag.....

                              Ensamhet är hos mig nu...
                              Men jag är ju aldrig ensam
                              eller övergiven....                           "Bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0