Nu händer det.....



                                         Måste bara få berätta....

                            Om gårdagen och dagens händelser....

                            Börjar med gårdagen som va helt fantastisk jag fick
                            en inbjudan till Pocketidnigen R 40 års fest...
                            Jag är nämligen med med en dikt i deras bok som heter
                            i "Statens blommiga nattlinne" dikter av fångar...

                            Jag fick träffa nya kontakter och blev bjuden på både mingel
                            och dryck (dock för mig utan alkohol).
                            Jazz musik och det va ju en vän till mig som sjöng...
                            Jag fick också tillfälle att läsa min dikt... (Sant eller osant)
                            Jag känner att jag får uppleva så otroligt mycke nytt i mitt liv..
                            Och det har tagit mig 10 år att våga läsa upp det jag skrivit..
                            Nu har en ny resa börjat för mig och jag skriver nu lite dikter
                            då och då som jag läser upp ibland för vänner och bekanta...

                            Jag känner att jag har någonting att få förmedla till människor
                            med mina dikter....
                            Är idag så tacksam för att Gud givit mig språket och bokstäverna
                            så att jag kan förmedla mig med omvärden..
                            Jag kommer att läsa upp mina dikter på kulturhuset här i Sthlm
                            den 16 dec kl 18.00.. Om du vill är du välkommen...

                            Och nu till dagen händelse....
                            Har varit på käkcentrum och provat ut mina nya tänder...
                            Men jag tyckte inte om dom för jag såg ju ut som en kanin-
                            människa det fattades bara moroten i munnen...

                            Och tandläkaren tyckte likadant som mig...
                            Sagt och gjort hon ringde dental labbet som gjort dom och jag
                            fick komma dit nästa på en gång...

                            Så vi packade ner tänderna och ställninge som dom skulle sitta på   
                            och jag tog 3:ans buss mot kungsholmen med mina ny gjorda tänder   
                            i en kasse och jag satte kassen bredvid mig på sätet...
                            Och då kom en tanke till mig... "här sitter jag på väg med mina nya
                            tänder till dental labb i en plastkasse" vilken otrolig känsla det 
                            va för mig...
                            Mina nya tänder i en papperskasse..
                            Ja och den upplevelsen kommer jag aldrig mer att få...
                            
                            Väl inne hos dental labb fick jag titta på olika storlekar
                            och fann dom tänder jag kan tänka mig att vilja ha i munnen
                            för resten av mitt liv....
                            Och resan hit har också varit fylld med både rädsla och smärta
                            men jag är nu snart i mål....

                            Nästa vecka så ska jag få prova dom nya tänderna igen...
                            Så spännande och nytt allting kommer att bli i framtiden...

                            Är så lycklig och glad för att jag snart också har varit nykter 
                            i snart 10 år....                           

                                       "Bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0