Uppstigen...

     

                                       God morgon denna början på vecka 22...

                         Sitter här med mitt fika och funderar på dagen som ska komma????

                         Tittar i pärmen på texter som jag skrivit och hittar några rader
                         
                         som jag vill dela med mig av....

                         Skrev denna text då jag såg på nära håll hur ett par drog ner varandra
        
                         i flera års tid.. 
             
                         Skrev då dessa tankar och rader...


                                           Kärlekens mysterium...

                         Den är vacker
                         Den är varm och öm
                         Den är skör och bräcklig
                         Den kan ges bort
                         Den kan tas emot.

                         Den försvinner:
                        
                         Om du håller den fast
                         Om du ställer krav på den
                         Om du kontrollerar den
                         Om du inte vårdar den ömt
                         Var rädd om den 
                         Så att den inte flyr från dig..

                         Kärleken är en mjukvara
                         Kärleken är det vackraste
                         Absolut det finaste vi människor har
                         Kärleken är en gåva som vi borde
                         vara rädda om..
                 
                         Släppa taget om den vi älskar
                         är en konst 
                         Men också ett måste..


                       


                      "Bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0