Morgonstunden....

   Morgonstund!!



Är det bästa som finns..
Denna bild tog jag häromdagen från min balkong..

Sitter denna morgon på min balkong och dricker
mitt morgonkaffe..
Plötsligt så kommer en skogsduva flygande mot
mig där jag sitter och den sätter sig på mitt balkongräck
vi sitter ca 3 meter från varandra och vi ser in i varandras
ögon.. Jag sitter givetvis och röker en cigarett och det gillar
den antagligen inte så den flyger sin väg..
Jag känner att det var ju som ett mirakel att sitta öga med
öga och titta in i varandra..
Duvan och jag..
Va på ett möte igår kväll där temat var andlighet..
Detta är för mig andlighet på hög nivå..

Jag funderade också på om detta kan vara ett tecken
på att jag bör lägga ner tobaken..
Får fundera på detta..
Jag vill men samtidigt så vill jag inte jag känner mig
så kluven när det gäller detta med tobaken..

Mina tankar för denna dag....

"bloggbiggan"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0