Häktestankar.....

  
                                               Tankar som jag skrev en gång då jag satt häktad!!!  Året var -96

                        
                                         Min Beskyddare!!

               En liten dikt till dig som beskyddar mig.
               Tack för den styrka du ger mig
               och även det hopp som du väker inom mig
               och för allt du delger mig
           
               Jag vet att du finns inte bara för mig 
               utan även andra som tillber dig
               Tack för den värme och styrka
               Din sagolika vingar räcker
               runt hela vår jord.
  
               Hur ska jag någonsin kunna tacka 
               just dig???
               Men jag vet ju att du finns 
               nöjer mig med dessa rader
               Vill också att du ska veta att
               jag en dag behöver din förlåtelse..

               Vill också du ska veta
               om jag glömmer dig!!!!
               så beror det på att jag tappat bort
               mig själv..
               Men jag vet att du finns...
               Förlåt mig...


                                          Från en som vet att du finns...



              Ja dessa rader skrev jag när jag satt inlåst på häktet jag kunde inte
              då skriva Gud för jag trodde ju inte på någon Gud då..
              Jag gick också tillbaka till droglivet och alkoholen..
              Tappade bort min beskyddare..

              Och jag levde ute bland missären och petade i mig det som fanns..
              till slut så gick jag ju sönder inombords..
              Det tog mig flera år att söka och be om hjälp..

              Men en dag i okt. 2000 fick jag hjälp...
              och har varit helt drogfi sen dess..
              
              Idag har jag en tro på GUD och när jag skrev denna dikt så sökte jag någonting
              annat i mitt liv visste inte då att det var GUD jag ville ha...

              "Bloggbiggan"







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0