En grå dag!!! Fast sol i sinnet!!!




             Tro Ditt Hjärta Om Gott!       "Margareta Melin"

                        Förakt och föredragsamhet...


Hon skriver dessa rader..Så tänkvärda för oss..


Bland det jag upplever som allra svagast i vår tid
är en förändrad attityd till svaghet och brist, en större
ömhet tolerans inför felsteg, ofullkomlighet och omognad.
Det är synd om människorna. Illa medfarna som får utan herde,
sa Jesus på sin tid. Som barn utan föräldrar skulle man kunna säga
nu för tiden.
Gud ser alla dessa rotlösa , ofta desperata barn med ömhet och
medkänsla och åsundar att hjälpa dem.
Svaghet och brister kan man bemöta på två i grunden helt olika sätt.
Med förakt eller med fördragverksamhet. 
Hos Gud finns ingen förakt. Att se världen med Guds ögon är att se
fördragsamhet och ömhet på allt ömkligt och tilltufsat.
Med humor men aldrig med hån..



Ja detta kände jag då jag klev i kyrkans rum.. 
Där fanns inget förakt utan där blev jag sedd för den
jag är..
En hel människa med värdighet..
Jag var ingen f.d. missbrukare (fast jag kände det så).
Jag växte och växte ingen sa till mig att jag måste göra si eller så..
Alla såg mig som Birgitta med ett jobbigt liv bakom mig..
Min skuld och skam fick jag arbeta med i min egen takt..
Var jag lessen så var även det helt okej..
Jag fick tips om hur jag skulle göra..
Jag växte som människa och blev t.o.m. vuxen i tankar och mitt liv..
Och idag så ser jag inte heller ner på kyrkan eller dom människor 
som arbetar där..
Jag är inte längre rädd för det verkliga livet..
Och inte för människor som arbetar i kyrkan..

Tack Gud för mitt liv idag....


"Bloggbiggan"   

Alla är vi älskade för dom vi är...
   

                                                     Om du tittar noga så finns ett litet Rådjurskidd på bilden..
                                                     Jag såg den.. Även den är sedd av Guds ögon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0