En Ny dag har jag vaknat till!!!!!



                                        God Morgon!

    Det är så underbart att få vakna till fåglarnas kvitter när jag öppnar balkongdörren

    och åter få uppleva att det finns massor av liv i naturen jag känner  hur jag själv 
 
    vaknar till liv och får ännu en dag att förvalta...

    Och denna dag så vill jag ge bort en text jag fann i en bok jag en gång i tiden köpt.

    Boken titel är "Tro ditt hjärta om gott"    en mosaik om människosyn.. Margareta Melin..


                                 Min Kropp, Mitt Hem.....


                          Kära min kropp

                          du är huset som jag bor i

                          mitt hem här på jorden.

                          Du är der instument jag fått

                          att spela på

                          att uttrycka mig med

                          och vårda som en vän.


                          Kära kropp

                          den som ser dig ser mig.

                          Men jag är mer än du

                          mer än man ser.

                          Nu en tid är vi ett

                          - du i mig och jag i dig-

                          Som en fjäril lämnar sin puppa

                          ska jag lämna dig

                          när det är dags.

                          Då ska min längtan få vingar

                          och bära dit jag vill.

                          Den frihet jag saknar nu

                          ska bli min..



     

    Ja så här kände jag den dagen som jag skulle lämna den behandling jag gick..

    Att jag och hela min kropp satt fast i ett beroende förstod jag inte först men 

    efter ha gått igenom en behandling för mitt missbruk så förtod jag att jag varit

    både fastlåst och instängd och helt och hållet fast...

    Idag så flyger jag (nästan) vart jag jag vill men med GUDs hand över mig som

    ser till att jag inte gör något som jag inte borde...

    Idag så är jag både fri och lycklig...

    Kan känna lycka för det lilla i tillvaron..

    Som att jag har ett eget hem en egen nyckel.. 

    Och det är GULD värt för mig..

    Och alla mina goa fina vänner som berikar mitt liv..    
  
    Vilken gåva jag har fått...



    "bloggbiggan"     Tankar och ord för idag..

                                                                        Vi är så värdefulla idag............ 








   Mangola i full Blomm!!!!!                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0