En Mardröm....




                                           Mardrömmen!!



        Vaknade i dag den 1:a maj av att jag rusade upp ur sängen och skrek
  
        NEJ det är inte sant...

       Jag drömde att jag missade planet till England...

       Tror att hela drömmen handlade om en svunnen tid då jag söp mycket..

       Jag var på ett AA.möte igår och berättade om min totala förnekelse jag
   
       levde med i många år då jag var gift...

       Mitt ex va också med på ett litet hörn i denna dröm..

       Vi söp i många år tillsammans.. Han brukar ibland dyka upp i mina drömmar..

       Men nu tillbaka till drömmen.. Jag fullkomligt hoppade ur sängen med ett skrik..

       Blev klarvaken på en gång och kunde inte somna om..

       Drömmen tog verkligen tag i mig..

      Jag missade alltså planet till England..

      Jag drömde att vi hade supit i flera dagar då jag plötsligt kom på att jag ju skulle

      åka till England med en grupp människor mina klasskamrater..

      Jag kom på detta (och jag var ju inte helt nykter) i drömmen..

      Och jag kollade på klockan och skulle vara på flygplatsen om en timme..

      Tog en taxi hem och klockan var nu ca 17.00 och jag skulle vara på flygplatsen

      vid 18.00..  För du var det bråttom att packa det som jag skulle ha med mig

       och bad honom vänta i 10 min och sen skulle han åka bestämde vi

      och tiden gick och efter 15 min så var jag inte ens färdig så taxin åker sin väg..

      Jag tar tag i telefonen för att ringa min lärare men det är ju någon annan som svara

      och säger att hon inte är hemma.. 

      Ringer vidare till någon av mina klasskamrater men inte heller där något svar..

      Helt plötsligt så dyker min äldsta syter upp med sin bil i drömmen jag ber henne
    
      att skjutsa mig till Arlanda..

      Sagt och gjort så är vi då på väg men ser att jag inte kommer att hinna fram i tid

      och får då panik och jag blir förtvivlad..

      Och min syster säger ja du Birgitta är det så bra att leva tillsammans med Bengt

      för ni dricker ju så mycket tillsammans..

      Men jag lyssnar ju som vanligt inte på henne utan nu är jag både arg och besviken

      och skriker NEJ DET ÄR INTE SANT (att jag ska missa planet) var ju min tanke här..

      Jag tänker då direkt på alla pengar som jag lagt ut för resan och att den summan 

      går nu inte längre finns..

      Och jag som har sparat och sparat för att kunna göra en resa..

      Allting går nu upp i rök och här vaknar jag..

      Jag blev ju helt klarvaken av denna dröm och den sitter i än och jag ville ju så gärna

      dela den med Er som läser min blogg..

      Ja så kan det också bli efter snart 10 års nykterhet..

      Det verkar som om jag helt omedvetet rensar bort allt gammalt idag..

      Jag gör upp med det som finns kvar inom mig och nu så kan jag släppa

      ännu en del av mitt äktenskap och missbruk...



      Jag vet idag att jag är förlåten och har förlåtit mig själv för det som blev

      och jag vet också att mycket att mina val beror på min uppväxt...

      Så skulden jag har burit på är ju inte bara min utan även mina föräldrars..

      Men jag är på väg till en upprättelse över mitt gamla liv..

      Gud är så god..

      Jag är så värdefull.... 


                                          Vi är alla så värdefulla idag...

  

              "Bloggbiggan"            Bara för idag....



     

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0