Dagen tanke...

 

                                      God förmiddag!!

                               Det börjar nu en ny vecka med nya möjligheter..
                               Och samtigt så kommer en tanke till mig då jag läser
                               denna text ur en bok..

                               Den som vill ägna sig åt en annan människa
                               utan att utnyttja henne/honom måste vara hemma
                               hos sig själv. 
                               Hon/han måste alltså upptäcka sitt livs kärna..
                                                                         Henry Nouwen


                               Och detta stämmer ju verkligen anser jag för känner
                               jag inte mig själv hur ska jag då annars kunna hjälpa
                               någon annan??? Utan att bli medberoende.

                               Utan att bli påverkad själv..
                               Idag så känner jag att jag kan stötta någon annan utan
                               att gå igång själv..
                               Mitt liv har jag bearbetat och gått igenom..
                               Jag har tittat på det som varit jobbigt och idag så kan
                               jag ta hand om mig själv på rätta sätt..
                               Jag behöver inte bli medberoende med andra människor..
                               Kan idag skilja på det som är mitt och det som är andras..
          

                               Lite av måndagens tankar..

                               Ha en bra dag...

                               "bloggbiggan"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0