Vinterdag....

  Ännu en vinterdag..
  

När jag denna morgon öppnade fönstret så bet kylan tag i min näsa..

Börjar nu att lessna på vintern..

Nu är det bara acceptans och tolerans som gäller 

å inse att vi människor inte rår på väder o vind..

Ser nu att solen är på väg att gå upp och bryta sig igenom molnen..

Inom mig så känner jag både glädje och lycka över att solstrålarna

lyser upp dom sovande träden..

Solstrålarna griper tag i fasaden på husen bredvid och lägger sig som ett

täcke på taken och på den snötäckta marken..

Hör också att många båtar som fastnat  på väg mot Sthlm från Finland..

Isbrytare är nu på väg att öppna rännan som får båtar att åka mellan

Sverige-Åland-Finland...

Denna bitande kyla som inte vill släppa..
 
"Hej du min vinterdag här har du mej"

Men trots allt så är våren kommen nere i skåne

och en dag så kommer den även till oss.

Bara den vetskapen är en glädje att veta..

Våren har redan landat i en del av vårt avlånga land...

Den vetskap gör mig både lycklig och glad.

Bara för idag..                    "Bloggbiggan"



     Tack för idag....

Glassparet hälsar Er alla en glad dag och lyfter på hatten....   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0