Mina tankar om.....

                                     

                                                   Avundsjukan.....

Avundsjukan uppstår

när jag inte känner

mig nöjd med det jag har....

Andra har det bättre  

Andra har det som jag vill ha

Jag känner mig inte längre tacksam

för det jag har uppnåt..

Har tappat tron på mig själv

Jag duger inte som jag är

för mig själv

Avundsjukan kan man 

både ha och leva med

om jag väljer den.......

då följer också missunnsamheten

med som ett litet paket...





Men den går också att bearbeta bort

genom att inse att jag duger som jag är

genom att känna.....

Tacksamhet för det jag har

Tacksamhet för det jag slipper

Tacksamhet för det jag gör

Tacksamhet för att få ta del av

en dag i taget..

Leva här och nu...



Avundsjukan försvinner..
 
Likaså missunnsamheten till andra....


                                     "Bliggbiggans" tankar idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0