JAG ÄR DU!!!!!!

    

                                                       Jag är du.....

Låt dig inte luras av det ansikte jag visar. Jag har tusen masker och ingen av dem är jag.

Bli inte lurad. Jag ber dig, bli inte lurad. Ger jag dig intryck av att vara säker? Att självförtroende

är mitt namn och kyligt lugn mitt agerande? Att jag inte behöver någon? Men tro mig inte. Djupt

nere djävljs mitt verkliga jag i förvirring, i fruktan och ensamhet. Därför skapar jag mig en mask

att dölja mig bakom, att skydda mig från de blickar som vet.

Men just en sådan blick är min räddning. Den betyder att om den åtföljs av accepterande, då åtföljs

den av kärlek. Det är det enda som kan befria mig från de murar jag byggt åt mig själv. Jag är rädd

för att djupast inne inte vara någonting. Att jag inte är något alls att ha, att du ska upptäcka det och
stöta bort mig. Så börjar paraden av maskeringar. Ständigt småpratar jag med dig. Jag berättar allt

som egentligen inte betyder något, men ingenting om vad som betyder allt, vad som ropar inom

mig.

Var snäll och lyssna noga och försök höra vad jag inte säger! Jag skulle vilja vara äkta och spontan

och mig själv, men du måste hjälpa mig. Du måste räcka ut din hand. Varje gång du är snäll, vänlig

och uppmuntrande, varje gång du försöker att förstå, för att du verkligen bryr dig om-då börjar

mitt hjärta få vingar. Mycket spröda vingar- men vingar. Med din känslighet och sympati och din

förmåga att förstå. är det endast du som kan befria mig från min skuggvärld av osäkerhet och

övergivenhet, mitt fängelse. Det kommer inte att bli lätt för dig. Ju närmare du kommer, desto

blindare slår jag kanske tillbaka. Men jag har hört att kärleken är starkare än tjocka murar- och

däri ligger mitt hopp. Jag ber, försök riva dessa murar med fasta händer. Med varsamma händer

för ett barn är mycket känsligt.

Vem är jag, kanske du undrar? Jag är någon du känner mycket väl. Jag är varje man du möter,

jag är varje kvinna du möter. Jag är också du själv..



En text som jag har hittat och tagit till mig....   

                      "bloggbiggan"









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0