Sol

  


                                                      I solens sken!

                     Idag lyser solen på en himmel så blå..
                     Känner också att det lyser inombords.
                     Glädjen och lycka har jag bestämt mig
                     för att idag ha..
                   
                     Jag ska idag åka till havet och ta mig årets
                     första dopp.
                     Lyfta på luren och be en vän om sällskap
                     är också en risk jag tar kanske får jag ett
                     nej..
                     Men idag så blev det napp..

                     Att få sitta här framför min dator med öppen
                     balkongdörr och höra hur viden tar tag i löven
                     och en liten fågel som sjunger..
                     Har inte alltid varit en självklarhet..
                     Jag har kämpat för att hitta livets goda ting..
                     Och det är en sån gåva att få vara "nykter"
                     närvarande i nuet..

                     Jag tackar GUD för allt jag idag får vara med
                     om och uppleva/upptäcka..
                     Slippa känna mig ensam och övergiven..
                     Idag har jag valt glädjen och lyckan..


                                               "Bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0