Nya utmaningar....


                                      
                                         God förmiddag denna näst sista dag på Juli 2010...

                              Denna dag har jag valt att titta på det positiva fast jag inte känner
                              att glädjen jag haft inte riktigt vill vara hos mig..

                              Talade men en kär vän i går som tyvärr har fått diagnosen cancer...
                              Han mådde inte så bra och det verkar som om han blir sämre och
                              sämre..
                              Jag har lovat mig själv att finnas där för honom trots allt..
                              Och det har varit en stor sorgprocess hos mig när jag fick reda på
                              hans sjukdom för vi hade ju någonstans funnit varandra...
                              Vi hade så roligt ihop har ju samma humor och vi kände oss så bekväma
                              med varandra och vi har ju känt varandra i många år...
                              En av den finaste och kärleksfullaste man jag träffat måste jag ju också säga..

                              Nu så får jag möjligheten att få finnas för någon annan..

                              Gick igenom samma sak för ca 5 år sedan då mitt ex vandrade på samma resa
                              jag tog då chansen att få gottgöra den man jag alltid någonstans älskat..
                              Vi hade så fina samtal då han låg inne på Karlolinska..
                              Det är tuffta att ha döden så nära..... 
                              Men jag är idag så glad att jag fanns där på hans sista resa genom livet..
                              Det blev en otroligt fin begravning också...

                              Nu så finns jag för en annan vän som jag håller kär i mitt hjärta...

                              Jag vet också att det är så viktigt att gör bra saker för mig själv.
                              Här och nu..
                              I kväll så ska jag ta mig till Gröna Lund och lyssna på Ulf Lundell..
                              tillsammans med några andra vänner kanske eller så åker jag själv
                              har i skrivandets stund inte bestämt mig...                              
                              Men det finns en uns av sorg i mitt hjärta ändå...
                              Den sorgen har jag med mig men den får inte ta all min tid...

                              Nu så skiner solen igen och jag ska ta mig ut på stan och träffa
                              mina goa vänner..
                              Trots allt så finns det både hopp och glädje hos mig en dag i taget...

                                                    "Bloggbiggan"
                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0