Nu är det över....

     Här var ju ung och öförstörd....

                 Men sen dess har tiden gått och jag blev en sån trasigt barn, kvinna ,mamma och hustru..

                 Livet blev ju inte som jag hade önskat att det skulle bli...

                 Men idag är jag så glad att jag har lämnat allt det dåliga bakom mig...
 
                 På detta kort hade jag alla tänder i munnen men så blev det inte i slutet
 
                 av 2000 talet... Jag skötte inte mina tänder som jag borde gjort.. 
 
                 Jag åt när jag det passade mig och jag åt bullar och dålig kost över huvud taget..
 
                 Jag intog också narkotiska preparat dagligen i många långa smärtsamma år..
 
                 Och till slut så var jag tvungen att ta bort alla mina fasta tänder... Å det var ju så smärtsamt
  
                 att jag hade misskött mig och måste ta bort alla tänder i munnen...

                 Fick så till slut in löständer i munnen både uppe och nere..
             
                 Det kändes som om jag fått in två långtradare i munnen både uppe och nere...

                 Det tog mig många år att acceptera detta.. Å jag har än idag aldrig accepterat detta..
 
                 Har haft en inre önskan om att en dag få in titantänder... Å nu så är jag där..

                 Igår så låg jag på operationsbordet i två timmar och hörde allt dom gjorde i munnen på
                
                 mig och det var ju lite läbbigt kan jag erkänna... Men det gick så bra över förväntan faktiskt..




                 Å jag måste får berätta att min tunga var hela tiden så nyfiken och ville hela tiden vara över-
    
                 allt i munnen.. Så jag sa till sköterskan att hon skulle hjälpa mig hålla koll på tungan..                

                 Det kändes som om tungan hade en egen vilja och inte ville det som jag ville..

                 Och genast så förstod jag att det är ju mej som det handlar om jag ville ju hela tiden
  
                  hålla koll på vad som hände övanför skynket jag låg under...
   
                  Snacka om att jag har ett kontrollbehov det förstod jag då....

                  Och jag är idag så glad att alla operationer nu är över...

                  Nu så ska det bara läkas och nya tänder göras och sättas på plats...

                  Är så tacksam och glad att jag har fått uppnå ännu ett mål i mitt liv....



                         "Bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0