Havet.....

   Havet är min tillflykt..

    Där finner jag mig själv och njuter av livets vackra..
    Kan bara sitta på en båt och känna att vattnet är under
    mig och ovanför så har jag himmlen..
    Och mitt emellan sitter då jag...
    Jag känner kraften både under ovan mig..

    När jag vände mitt liv och mådde dåligt så tog
    jag och min älskade hund tunnelbanan i till stan
    och bussen till Västerbron och där stod vi han
    och jag och bad sinnesrobönen och bad om kraft
    ork att gå vidare i livet..

    Blev sviken av en man jag (trodde) att jag älskade
    då...

    Det var en smärta som jag aldrig någonsin glömmer
    och vill aldrig mer ha tillbaka..
    Det tog mig flera år att lämna denna man..
    Men kan idag se att det inte bara var han som svikit
    mig genom livet även mina föräldrar och jag själv..

    Och mitten på Västerbron har varit min flykt många gånger
    och det kanske därför jag idag dras till havet och vattnet
    så mycket....
    Och jag är idag glad att jag gått igenom denna resa utan att
    jag har varit tvungen att skaffa mig en man som ska vägleda
    mig genom livet.. 
    Trodde ju aldrig att jag skulle kunna klara mig ensam?? 
    Var så rädd för ensamheten/övergivenheten...
    Men jag fixade även det...
    Helt otroligt vad jag har fått lära mig..

    Jag har gjort detta ensam och idag så är jag både stolt,
    och beredd att få möta kärleken.

    Men jag har idag krav på den kärleken...
    Det ska vara en man som vet vad han vill och kan ta hand om sig 
    själv precis som jag....
                                      Tankar för idag.... 

     Nu så känner jag att jag skriver rakt ur mitt hjärta och blev öppen...

                   "bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0