En dag till utan.....



                                                  Nu är det bara en dag kvar....

                                 Sen så får jag in tänder i munnen igen..
                                      Jag har idag varit inne i stan utan tänder
                                         Å vad människor tittar på mig en del helt
                                           enkelt bara stirrar på mig och då undrar säkert
                                             också varför jag går tandlös.
                                              Men det känns så skönt att jag inte behöver
                                            förklara någonting för någon.
                                      Det är ju bara att gå vidare som om ingenting har
                                      har hänt
                                      Jag känner att jag har ett självförtroende trots allt..
                                    Jag duger som jag är även utan tänder..

                                  Det va så festligt för häromdagen så träffade jag en man som
                                  var påverkad av alkohol och han bjöd hem mig på en wirre men
                                  klok som jag är tackade jag nej..
                                  Han såg nämligen att jag var tandlös precis som han var.
                                  Jag kan tänka mig att han trodde att vi tillhörde samma grupp
                                  i vårt samhälle och det har jag ju gjort en gång i tiden fast jag har
                                  ju lämnat parkbänken bakom mig idag..

                                   Fast jag säger inte för det att parkbänken ligger långt från mig
                                   idag..
                                   Jag måste varje dag tänka mig för så att jag inte ramlar tillbaka..

                                   Jag går aldrig säker för sjukdomen jag lever med dagligen..
                                   Jag har ett stort ansvar för mitt tillfrisknande dagligen..
                                   Jag får aldrig glömma bort vad jag kommer ifrån..

                                   Vaksamhet är det som gäller för mig dagligen...

                                        "Bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0