Söndag... 31/1 2010

Kunde denna morgon inte låta bli att ta denna bild från min balkong.. Så underbart att få vakna till solens strålar...   God dag denna söndag..
Nu har då en ny dag visat sig igen för mig.. Denna dag är ju helt ny för mig ingenting som är idag har varit förut.. Den enda som är sig lik är ju jag.. Men mina känslor som finns i mig känner jag ju igen varje dag.. En gång i tiden fanns det ingen som helst balans i mitt liv och känslorna klarade jag inte av att hantera alls..
 Då så blev det till att bedöva allt som kom till mig för jag visste ju inte bättre fick aldrig lära mig som barn att vi har känslor inom oss som kan tas om hand.. Och jag vet att det är många människor som inte ens känner till att dom har rätten till sina egna känslor och vet hur dom skall hanteras..
Ja det kommer lite funderingar ibland men jag vill ju inte gå för djupt i känslolivet det kan bli jobbigt...
Idag så skiner solen på oss alla.. Å denna dag så är det en tvättdag för mig och den är påbörjad..
När den är klar så blir det till att ta kameran ut i naturen o fota det som faller för mina ögon.. Och det är så skönt att få vara själv just nu jag behöver lite egen tid det känner jag att jag vill satsa på.. Jag har kommit till en punkt i mitt liv då jag klarar av att bekräfta mig själv... "En dag i taget" Jag säger inte nu att jag inte behöver andra.. Och jag tivs i mitt hem.. För när jag är borta så längtar jag bara hem till mig trygga vrå som det har blivit för mig under åren som gått.... 
För några år sedan kunde jag inte alls vara hemma själv jag mer eller mindre bara sov här och ibland så hände det att jag också lagade mat.. Att laga mat... Det älskade jag tidigare men det är ju någonting som jag idag inte tycker är så roligt.. Men ibland ett måste.. Så det blir mat mellan varven hemma också..
Och jag är så lycklig för att jag är den jag idag är.. Och känner en sån tacksamhet till livet på livet egna villkor.. Och på vägen genom livet så har jag också hittat en kristen tro som för mig betyder mycket att göra som det sägs i delar av.. Att vara en GOD människa och det försöker jag också. Vill inte heller vara dömande mot någon och inte tala illa... Och heller inte tänka dömande och illa om någon.. Fast ibland så måste jag erkänna att det är svårt för jag är ju bara en människa som vandrar på denna jord.. 
Igår så hade jag mitt kära barnbarn här som hjälpte mig att städa och vi fick ett så underbart samtal.. Å det är så underbart att få vara mormor till en så fin tonårstjej som hon.. En mycket klok ung dam och insiktsfull är hon också.. 
Ja det här trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva i mitt liv.. Å det är ju tur att jag inte vet vad jag kommer att få uppleva i framtiden..Jag tackar idag GUD för mitt liv och det jag får uppleva och även det som känns jobbigt att gå igenom allt har sin mening det förstår jag också..
Och angående rökningen så har jag kommit till en punkt när det inte längre "varken smakar bra eller är gott" eller är en vän... Jag tycker inte längre att det är ett tidsfördriv som jag inbillade mig att det var.. Precis som jag tycket att det var en vän.. Och det har ju aldrig heller smakat gott.. Snacka om att jag har inbillat mig saker om denna destruktiva del i mitt liv som rökning är.. Min hjärna har varit kidnappad av nikotinet. Precis som det en gång i tiden då alkoholen och drogerna styrde mitt liv... Jag bestämde ju inte själv utan jag blev besatt av dessa bedövingsmedel klarade inte av att leva utan... Jag gick sönder inombords till slut....Sökte hjälp och fick det.... 
Nu vill jag bli en fri kvinna..

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0