Morgonstund har Guld i mun.. 15/1

Denna dag vaknade jag med en positiv tanke.. Vad kommer jag att få för möjlighet att lära mig idag.. Det vet ju ingen i skrivandets stund.. Men jag har lärt mig att börjar jag med en postiv tanke om mig själv så blir dagen bra.. Har nu hunnit att lyssna på tv och om Haiti som har berört mig så enormt.. Och maktlösheten kommer till mig jag kan inte göra något konkret än att skicka pengar till Röda Korset eller någon annna organisation.. Men hur vet jag att pengarna kommer direkt till folket på Haiti.. Kanske jag ska släppa den kontrollen o skicka en slant??? Men tvivlet finns ju inom mig ändå.. Fast jag vet att en 50 lapp inte påverkar min ekonomi men mitt samvete kanske skulle bli rent för en stund.. Men tanken kommer till mig igen kommer pengar dit dom ska..
Känner att jag inte får fastna i denna tanke utan måste gå vidare. Tar som en uppgift under dagen att ta reda på en organisation som ger pengar direkt till Haiti då kan jag släppa denna tanke bara för idag..
Nu så ska jag strax åka iväg till skolan..Och är nyfiken på vad vi ska få lära oss idag.. Idag ska vi läsa Historia o på eftermiddagen engelska... Nu ser jag att klockan närmar sig tiden för att åka iväg in till stan o skolan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0