Måndag början på vecka 3

Börjar med att skriva om att denna dag börjar med att ta hand om tvätt och städning hemma...
 Känner också att jag har så mycket kärlek inombords för andra och mej själv.. I bland så vet jag inte vad jag ska göra av den så jag ger det till någon som behöver.. Idag vet jag inget om vad som  kommer att hända eller ske och det gör livet lätt att leva för mig.. Är ledig från skolan ända fram till Torsdag då jag ska berätta för mina klasskamrater hur jag arbetat tvärpolitiskt med en fråga inom sjukvården.. Har nu suttit i helgen och noterat vad jag ska prata om. Och det känns så bra att jag får denna möjlighet att få dela mina erfarenheter med andra.. Jag att jag skulle inse och förstå att jag har ju någonting att ge.. Det har inte alltid sett ut så här.. Jag har varit en liten rädd och hållt mig undan för människor på grund av ett sånt dålig självförtroende o självkänsla.. Och jag har jobbat så mcyket med mig själv så att jag har kunnat nå hit... Min livsväg har varit både destruktiv och innehållt både droger alkohol o kriminalitet.... Mitt liv började i en familj med föräldrar som slogs och drack dagligen.. Fick redan som liten flicka veta att jag absolut inte dög som jag var ämndad att vara.. Fick utså mycket misshandel både fysikt och psykiskt.. Inte bara i mitt hem utan även av mina klasskamrater och en lärare.. Och det har jag i hela mitt liv burit med mig " att inte duga och vara en dålig människa" det sa en lärare till hela klassen då jag var 8 år.... Snacka om att denna lärare hjälpte mig att leva i ett helvete.. Nu säger jag inte aytt hon gjorde mig till den jag blev men hon hjölpte mig att inte tycka om mig själv.. Och mina föräldrar hjälpte mig inte heller att tycka om mig själv.. Jag blev sällan sedd eller älskad på ett sånt sätt barn behöver.. Med kärlek och värme och kroppskontakt.. Detta saknades helt och hållet i vår familj.. och vi var också tre syskon som inte kunde hålla sams.. Vi lärde ju oss att slåss eftersom det förekom ofta i mitt hem som barn... Ja det är många som barn idag som får växa upp denna miljö.. Är så glad att jag har tagit reda på fakta och varför det blev som det blev.. Idag är mitt liv verkligen värt att leva.. Lever idag på livets egna villkor..... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0