Hejsan!! Torsdag 21/1 2010

Tiden bara rinner iväg och dagarna går... Och jag har åter igen börjat skolan.. Å det är ju så roligt att få plugga igen.. Det var många år sen jag satt vid skolbänken.. Å för 50 år sedan så var det inte lika roligt som det är idag.. Är inte alls mobbad som jag var som liten flicka.. Å jag tar idag plats och frågar när jag inte hänger med det fanns ju inte på värdskartan då jag var barn.. Så tiderna har verkligen förändrats...
Och jag känner mig bekväm med skolarbetet.. Någonting som jag som barn avskydde och jag ville aldrig gå till skolan på den tiden. Men vågade heller inte låta bli att gå till skolan för då skulle ju mina föräldrar få reda på det och då skulle jag få stryk hemma..Och jag känner också att jag gjort ett sånt bra val som börjat här.. Jag lär mig det som jag aldrig kunde ta till mig i skolåldern.. Jag hatade skolan som barn hela tiden i alla år.. Så när jag äntligen slutade 9:onde klass la jag av helt och hållet... Och valde att börja jobba..
Och jag förstod inte då att jag skulle behöva en utbildning för framtiden.. Jag pluggar inte heller idag för att få en utbildning jag gör det för min egen skull.. Lust att lära kan jag påstå...
Och jag är lycklig när jag stiger upp tidigt på morgonen och vet att jag snart skall åka till skolan.. Å mina klasskamrater är också där av samma intresse som jag.. Vi är ett gäng äldre människor som vill lära mer som livet har att erbjuda..
Några av mina tankar idag.  Och imorgon kväll så åker vi några kvinnor på en kryssning till Åland vi ska dansa och äta gott och bara njuta av livet.... Ser fram emot denna resa...
Livet ler emot mig dagligen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0