Förvirrad morgon.. 30/1 2010

Vaknade denna morgon och visste inte vilken dag jag vaknade upp till och det tog en stund innan jag fattade att det var lördag morgon jag vaknade till.. Natten har varit så omtumlande och jag haft så många olika drömmar och har varit på så många olika platser men kan inte komma ihåg var..
Därav min förvirring denna morgon..
Känner mig också så olustig i dag. Allting känns så trist och vill ingenting..
Men åkte med nin dotter till ett gym och tvingade mig genomgå ett träningspass trots olusten inom  mig. Och trots att jag har gjort detta så känner jag ingenting inom mig det känns som om känslor inte just nu finns inom mig.. Men jag känner också lite uns av ensamhet denna dag... Och även den känslan kommer och går och det är bara att acceptera att det är så...

Jag skrev igår om lyckan över att känna mig befriad från nikotintvång "besatthet" som det är för mig.. Och det gick så bra hela dagen fram till jag slutade i skolan.. Engelska lektionerna gick så bra fick så mycket beröm av läraren och jag var inte rädd för att säga fel och vågade andvända mig av engelskan jag kan och jag blev så glad och lycklig över detta så när jag var på väg hem så kom tanken på en belöning för dagen, och beslöt mig för att köpa mig ett paket cigaretter sagt och gjort.. Tillfredställde direkt belöningsstymet med att röka en cig, och vips så försvann lyckan över dagen och känslan av befrielse försvann igen.. Känner mig åter igen fast i nikotin nästet...
Och jag kan nu se hur jag belönar och lurar mig själv....
Men det får nu lov att vara så här tills detta paket tar slut sen så får jag se hur jag gör.. Tar en dag i taget ...
 Denna dag tänker jag inte göra något speciellt.. Men till kvällen så ger jag mig iväg och ska lyssna på lite musik och träffa vänner jag har..
Och jag kan också förståndsmässigt inse att jag gjort något bra för min kropp i allafall.. Nu så skall jag in i duchen och göra mig ren och fräch till kvällen....
Livet rullar på trots allt som rör sig inom mig.. Ingenting skall få mig att vända tillbaka till det liv jag levde för 9 år sedan....
Livet levs idag på livets egna villkor och inga som helst bedövningsmedel får komma in min kropp igen... 
                                    
Idag så skiner också solen utanför mina fönster här hemma och termometern visar på -7

Mina tankar denna dag... Bloggbiggan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0