En helt vanlig dag... 28 jan 2010

Skulle ha varit i skolan idag men jag mådde lite illa i morse igen så jag beslutade mig för att vara hemma idag och bara vara och vila.. Läsa och njuta av att inte behöva prestera.. Det har för mig varit svårt att inte presetera.. Men idag kan jag denna konst att "inte prestera" och det känns bra att få göra ingenting ibland..
Och angående illamåendet så tror jag det beror på tabletter som jag tar för att kunna sluta röka "champix" och enligt dom så kan man fortsätta och röka i 2 veckor tills det säger stopp.. Och jag känner mig så besatt av nikotinet och kan helt enkelt inte sluta trots att jag mår illa av ciggen me.. Är det inte konstigt??? Jo det tycker jag jag både inte vill och vill röka.. Min hjärna är kidnappad av nikotinet.. Och jag kan ju jämföra detta med slutet på mitt missbruk då jag tog fast kroppen inte ville ha.. Idag är det samma sak.. Jag håller på att nå en botten här med..
Och det är ju bara jag som kan besluta mig för att sätta stopp för nikotinet (som jag idag ser som en vän) fast då en dålig vän för mig...
Jag vet då jag la ner mitt missbruk av narkotika så la jag in mig på en avgifting som var en låst avdelingen.. Den här gången så blir det ingen låst nikotinavgifting för ciggen för det finns ju inte nu är det upp till mig att låta bli och köpa cigaretter.. Och det är så svårt för dom finns ju överallt i vårt samhälle..
och jag vet också att jag kan lägga av för jag var rökfri i 5 år och börjaden igen.. Ja visst är det konstigt att falla tillbaka men min verklighet ser så ut idag..
Och hålla på att analysera varför jag började hjälper inte mig att sluta idag.. Lite om mig och mina tankar bara för idag..
Nu så ska jag ta mig ut och gå till en kyrka som serverar soppa för en liten slant det passar min ekonomi perfekt och lite sällskap samtidigt..

            Tankar från Bloggbiggan........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0