Dagens tankar... 17 jan 2010

Är lite irriterad på denna sida.. Kanske inte sidan utan min dator.. Satt här i går kväll och skrev massor men helt plötsligt så försvann allt bara.. Är inte så hemma på datorer men det är ju en ny dag idag och nya texter som jag kan skriva.. Började denna dag med att sätta in lite pengar till offren på Haiti via läkare utan gränser... Det är ju den organisationen jag känner att jag vill stödja.. Och det kändes så bra efter ha gjort det.. Igår så betalade jag också hälften på en skolresa  som vi ska göra till Cambridge i maj.. Och det som är så fantastiskt är att jag i många år har haft en dröm att få åka till England och nu är jag där helt otroligt.. Och jag känner det som om Gud förstår och vet vad jag vill och behöver.. För jag väljer att tro på någonting som är mycket större än lilla jag.. Och denna dag har jag åter igen köpt mig ett paket cigaretter trots att jag vet att det är farligt och inte gott... Jag har sagt til mig själv för varje cigarett jag röker att verkligen känna efter om jag tycker att det är gott och spännade på någe vis.. Jag vet också att det är som en vän för mig men på ett mycket destruktivt sätt.. Och det drabbar även min ekonomi som inet är så fet.. Jag känner att jag här och nu ger vika för mina tankar och besatthet som rökningen är för mig.. Det mesta sitter ju bara i skallen och min hjärna är ju just nu kidnappad av nikotinet.. Är det så jag vill ha det??? Jag den frågan kan ju bara jag svara på..
Och jag tar mig inte heller den frihet jag har genom att gå ut och gå istället med mina stavar som jag köpt för att hålla mig igång.. Ringde min dotter idag som just nu är så taggad för att komma igång och träna.. Jag har bara vilja och önskan men det gäller ju den sista och avgörande delen att gå till handling.. Och denna dag dag blev handlingen ett paket cigaretter.. Fy så jag håller på.. Men jag vet också att det inte hjälper med att slå på mig själv utan jag accepterar det som är bara för idag
.. Tack för mig idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0