14 jan 2010 Sorg i mitt hjärta....

God morgon gott folk som läser detta... Jag har idag sorg i mitt hjärta när jag har lyssnat på nyheterna och förstår hur naturkatastrofer tar människors liv och gör dom hemlösa och bedrövade av sorg och smärta.. Och när jag också förstår att det inte funnits hjälp i deras eget hemland Haiti.. Jag kan i daxläge enbart sända en tanke och en bön om att dom överlevande ska få den hjälp som behöver...
Det känns faktiskt skönt att få lämna dessa tankar och skriva om det som rör sig inom mig denna dag..
Annars så går det en dag i taget här.. Jag jobbar också på att sluta röka också.. Och det är också en sorg att lämna en (vän) som det har varit för mig.. Fast jag vet att denna (vän) inte är bra för mig på något vis.. Men trots det så har min hjärna varit kidnappad av nikotinet.. Och visst finns tanken på att röka där men jag gör allt för att ignonera den tanken...
Och här får det bli en dag i taget. Och stundtals en timme i taget...
Och jag vet att jag kan sluta för jag höll ju upp i 5 år.. Men började förra året igen.. Så 2009 har varit ett år då jag börjat och slutat flera gånger.. Men detta år så ska jag vara ner bestämd än jag var år 2009... Kunde inte riktigt ta det beslutet fullt ut.. Jobbar på det nu....
Nä nu så har jag inte tid att skriva mer denna morgon ska iväg till folkhögskolan jag går på... Ha en god dag du som läser detta... Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0