Det lilla barnets dag....

 Dagens tittgodis....

Tog denna bild när jag var på väg till Spanien i somras.. Och det skulle ju inte vara helt fel att få ta ett nytt kort uppifrån och ner på jorden.." En ny resa utomlands nu"... Jag brukar ofta tänka då jag sitter i flygplan och ser ner över vår jord.  Då jag ser alla små prickar som rör sig långt där nere (och oftast är det bilar).. Va "SMÅ" vi människor är här på jorden...Då förstår jag att det finns  någonting som är mycket större än oss..
.Och förstår att jag inte kan eller eller klarar av allting alldeles ensam...
Ensam är inte stark....

Började denna dag med en kvinnofrukost.
 Och vi började en liten andaktstund innan vi intog frukosten focus på andakten var på ljuset i våra liv...
Sen intog vi en god gröt (gjord på russin och nötter och bananer och havregryn). Som balsam för en tom mage på morgonen..
Till detta fanns också bröd pålägg och kaffe givetvis.. Och tillsammans åt vi och samtalade..
 Vi hann också sjunga en psalm.. Å det hela avslutas alltid med 5 minuter meditation vägledning o musik till avslappning...

Ja så kan början av dagen vara för mig ibland..
 Och det är ju inte helt fel med lite annorlunda morgon för mig.. Och slippa sitta själv och äta frukost känns ibland bra....


Denna dag så har jag inte hunnit med så mycket för att jag har varit hos frisören och klippt mig.. Det tog 3 timmar att få den frisyr jag idag har och jag är mycket nöjd med klippningen 

Men efter 2 timmar sa jag till frissan att det "lilla barnet" i mig vill inte sitta kvar här längre hon vill gå härifrån.. Hon är så trött på att sitta still nu.. (och i min kropp så skrek hon hela tiden) men jag fick ju lov att (viska till henna att sitta kvar).
.Och frissan hon tittade på mig och skrattade och sa jag förstår att det är jobbigt att sitta still.. Och du får väl säga till den lilla tjejen att hon får snart röra på sig. Och sagt och gjort jag sa till henne att nu så får du sluta och gnälla och sitta kvar tills allt är färdigt. (tyst för mig själv)
 Och utanför så snöade det hela tiden och en del männsikor stannde och tittade in genom fönstret där jag satt.. Och när det sen var klart, (så jublade den lille tjejen inom mig skööööööönt nu är det äntligen över...) Och jag gick på toan och sen så kädde jag på mig och gick fram och betalade.. Och beställde en ny tid för klippning i maj.......
Lilltjejen i mig var arg och tyckte att jag tog för lång tid på mig...
Det lilla barnet ville nu bara ut och göra snöbollar och slänga på fönstret där frisören jobbade när vi gick därifrån.. (Fick åter igen stoppa henne) Hon tror att hon kan göra som hon vill ibland.. Men det är ju tur att jag kan stoppa det lilla livet inom mig..
Ja så kan det också vara vissa dagar (den lilla tjejen vilja är så stark ibland) och jag blir styrd av den lilla ibland det måste jag faktiskt erkänna.. Men det är ju också tur att jag vågar leva livet fullt ut..
 Även erkänna det lilla barnet i mig..


 
Ja det var min dag idag...
Å jag var så hungrig när jag kom hem idag och var så glad att jag hade mat som jag bara behövde värma upp...
 Det blev många timmar mellan frukost och middag idag... 



"Bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0