Tanklös....



Ja så kan det ibland vara att tankarna inte ens finns.. Å då blir jag fantasi lös..
Eller kansk det är så att jag behöver vila både hjärna o inte prestera en massa
fina ord och tankar..
Ja... vet att jag inte behöver skriva och berätta något speciellt..
Men se nu kom det till mig en tanke?...Oj då!!!......... 
Den försökte visst flyga förbi men jag haffade den i huvudet....

Jo i går så var jag på en såå fantastisk Gospelkonsert i Immanuelskyrkan här
i Stockholm...
Har varit på många gospelkonsertet genom åren..
Men den här grep tag i min hjärta och själ och till och med tårarna trängde fram..
Och det var en så fantastisk kör som var på besök från USA  "Howard Gospel Choir"
dessa människor sjöng inte bara med "ordets bekännelse".... utan deras hjärtan... och
deras händer..... var en tacksamhet till livet.. Och det kändes så äkta...
Jag vet inte men det känns som om kristna svarta människorna har en trygghet
i sin tro och känns så äkta...
Detta är nu min uppfattning om det jag upplevde igår..
Jag känner mig mer hemma hos dessa kristna människor, än dom som varit kristna i hela sitt liv här hemma.. Allt för många är dömande..  
Vet också att jag kan någonstans idetifiera hos dessa människor.. Jag vet att många svarta
i USA inte alltid har haft det så lätt..
 Och det är även svårt för många idag..
 Jag har inte heller alltid haft det lätt i livet..

Känner att jag fortfarande idag är upplyft av gårdagens konsert..

Nu så är det slut på denna vecka och skola.. Och det ska bli så skönt för nu så kommer
jag att ha lov i vecka..
Har nu också ett kort till ett gym.. Från och med nästa vecka så blir det till att börja träna
min kropp.. Få igång dom muskler som jag aldrig tidigare rört på..
Nu är det dax för nya saker i mitt liv som gör mig gott.. Jag känner mig verkligen motiverad
och taggad inför min nya uppgift....
Jag tar för mig av livets goda... Lär mig mer om livet....

                                           "Livsmissionär"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0