Stövlar i snön...



                                                                         Snö  landskap...

 Den här dagen så försöker solen tränga sig igenom molnen...
Ser hur solen kämpar för att ge oss värme o solstrålar här uppe i norden.
När det är vintertid så visar sig inte solen så ofta..
För att kunna orka så behöver vi både sol o kärlek för att kunna gå vidare
på våra livsvägar..

Försöker just nu att lära mig att älska människor som retar upp mig på
för jag har nu kommit på att dessa människor har någonting inom sig som
gör mig både uppretad och irriterad....
Och dessa människor har någonting att säga till mig...
Jag kom på mig själv här om dagen då jag samtalade med en god vän o förstår
att jag var både en "hård" och "dömande" person..
Och detta är i mitt huvud..

Det kom faktiskt som en chock för mig...
Förstod då att dom människor jag dömde i mitt huvud är verkligen människor som
jag behöver älska fast det är mycke svårt ibland..
När jag så möter en person som väcker "harm"  "dömande tankar" så tittar jag först
på mig själv och vad jag ev kan känna igen.
Förlåtelsen och tacksamhet känner jag sen...  



                                                  Bloggbiggan i sitt
                               vinterland.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0