Solstrålar.......




                                                                       Solsken en decemberdag i stockholm.......



Sitter här framför min dator denna morgon lyssnar och på Tv:n i bakrunden...
Det är fullt kaos på tåg och även t-banan i Sthlm...
Centralen är full av resenärer som inte kommer någon vart idag...
Känner trots allt en befrielse att jag inte ska åka någonstans idag varken med tunnelbana
eller tåg...

Samtidgt så kommer en fundering till mig..

Vi lever ju i norden och vintertid så brukar det alltid komma snö....
Varför är varken t-ban, pendeltåg o tåg förberedda för detta värder?????
Tittar jag ut över gator och torg så är det så fullt med snö...... 
Jag känner då en tacksamhet över att jag varken har barnvagn eller är handikappad av i någon form..
Våra trottoarer är som små smala bokhyllor..
Vi kan absolut inte gå i bredd på dom..
Snöröjningen är under all kritik också..

Jag undrar vart mina skattepengar tar vägen?????
Sjukhusen är idag fylld med människor som fått benbrott..(dit går en del av min skatt) tack och lov..
 
Denna dag ska jag inte göra någonting speciellt...
Ska bara lägga mig ner och fortsätta att läsa böcker som jag påbörjat..
Med andra ord blir det en dag med självreflektion och en kort promenad i solen sken..

Ska då också passa på att njuta och titta på allt det vackra..
Gnistrande snöflingor som lagt sig som ett täcke på marken..
All nysnö som ligger överallt..
Snön som gör naturen så vackert vitt och rent...
Samtidigt otroligt vackert "vitt" står ju för renhet...

Det kommer att bli lite svårt att gå eftersom min kropp inte vill riktigt som min hjärna..
Men det hjälper ju inte mig, att bara sitta stilla och inte röra på mig.
Kroppen säger nej...
Men min hjärna vill gå ut och jag följer med hjärnan idag..
 
Själen är yngre än min kropp..
Men det är inte så konstigt för själen blir inte äldre utan det är bara kroppen som åldras...
Det är så livet är och det är ju bara att accepetera....

Själen upptäcker insikter när jag ser tillbaka och vad jag idag kan förändra..
Själen förändras hela tiden..

Ibland så kommer det också väldigt jobba insikter upp... (tankar när jag blickar tillbaka)

Ju äldre jag blir ju fler insikter kommer till mig och klokare blir jag också....


Det är bara synd att det måste ta så många år för att förstå hur fel allting har blivit för mig..

Samtidigt så förstår jag att jag har så mycket att ge av det jag har kommit fram till.

Idag kan jag påstå mig att vara en vis äldre kvinna...

Livets funderingar idag...

Kärlek och omtanke om dig som läser detta......

                                    "Bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0